Flemming Karberg (f. 1937) er fjerde generation i det 150 år gamle familieejede firma Hans Just.
    Da hans oldefar, etatsråd Hans Just, 27 år gammel, var vendt tilbage fra krigen i 1864, mødte han en ven i Store Kongensgade. Vennen ville emigrere til Amerika. Han havde et vin- og spiritusagentur. Var det noget for Hans Just? Det var det, og dette blev starten på familiefirmaet.
    Som oldebarn startede Flemming Karberg i 1953 i lære hos vinhandler Knud Jørgensen i Hellerup, og efter endt handelsuddannelse hos Waagepetersen i Store Kongensgade var han to år i udlandet, henholdsvis i Frankrig og Storbritannien.
    I 1959 kom Flemming Karberg så, 22 år gammel, til Hans Just, hvor han i 1963 blev medindehaver og i 1979 eneindehaver. I dag har han stadig sin gang på kontoret i Århusgade, men det er sønnerne, Peter og Thomas, der har overtaget firmaet og står for den daglige ledelse, mens sønnen Andreas er direktør i familiens ejendomsselskab, Karberghus. Sjette generation i form af Frederik Just Karberg er også indtrådt i virksomhedens drift i 2016.
    I 1985 samlede Flemming Karberg en række investorer omkring Saint-Émilion-slottet Château Fombrauge, der i årene efter blev renoveret både bygningsmæssigt og teknisk. I 1999 blev slottet afhændet med succes.
    Hans Justs betydeligste produkt har siden slutningen af 1960'erne været Jägermeister Bitter, og gennem dette varemærke er der langsomt sket en strukturændring, idet Hans Just nu opererer på det nordiske marked med partnere og egen virksomhed i Norge, Sverige, Finland og Polen.
    I slutningen af 1990'erne fik firmaet nye agenturer - Campari Bitter, Marqués de Riscal og sherrymærket Tio Pepe.
    Yderligere repræsenterer Hans Just kendte mærker som champagnemærket Laurent-Perrier og spiritusmærkerneTullamore D.E.W., Aperol, Cointreau, Hendrick's Gin og Licor43.
    Adresse: Hans Just A/S, Århusgade 88, 2100 København Ø, tlf.: 35 26 72 00, e-mail: hj@hansjust.dk, www.hansjust.dk.(Opdateret 2017).