Din ugentlige avis med nyheder fra vinens verden
Facebook Instagram

Lars Belling


.

VinAvisens Blå Bog

...Klik på knappen for at vende tilbage til Den Blå Bogs oversigtsside.
.

    Lars Belling (f. 1968) har altid vidst, at han ville have et eller andet med handel og eksport at gøre. Og i 1993 stod han så med eksamensbeviset i hånden som nyuddannet eksporttekniker fra Niels Brock.
    Han fik hurtigt job i slik-koncernen Malaco, og herefter gik det stærkt med karrieren. I løbet af få år blev titlen som junior-produktchef skiftet ud med international marketingchef.
    Efter syv år trængte Lars Belling til nye udfordringer. I første omgang blev det til et job som marketingchef i juice-firmaet Cadiso, hvilket indebar to et halvt års arbejde i Saudi Arabien. Dernæst gik turen videre til firmaet O.Kavli, der er kendt for blandt andet Fun saftevand, knækbrød og sovsekulør.
    Efter ti år i dagligvarebranchen fik Lars Belling lyst til at beskæftige sig med mere luksusbetonede produkter, og chancen bød sig, da den franske koncern Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) i 2005 ønskede at oprette et salgskontor på dansk jord.
    I dag har han som country manager i den danske afdeling travlt med at markedsføre LVMH’s mange luksusprodukter, der blandt andet omfatter champagnerne Dom Pérignon, Krug, Moët & Chandon, Veuve Clicquot (Den gule Enke), Ruinart og Mercier. Også top-vine som Cloudy Bay, Newton Vineyard og Numanthia samt en lang række spiritusmærker, blandt andet Hennessy og Glenmorangie, hører med til sortimentet.
    Efter fyraften går turen hjem til Karlslunde Strand og til hustruen Connie. Lidt golf på begynderniveau samt fitness og løb bliver der også tid til hist og pist.
    Adresse: LVMH, Langebrogade 6A, 1411 København K, tlf.: 32 83 73 60, e-mail: lbelling@moet-hennessy.com, www.lvmh.com. (Opdateret 2011).