Thomas Soon Petersen (f. 1970) har en HD i Afsætning med speciale i Retail fra Copenhagen Business School - samt 20 års erfaring inden for dagligvarebranchen i Danmark. I 1994 startede han som juniorkonsulent hos snack-fabrikanten KIMs og har efterfølgende været salgskonsulent, Sales Manager og Key Account Manager i firmaer som O. Kavli, Blumøller (i dag Unilever), Nestlé og KI Import.
    I dag er han ansat i Trans Nordic Selection (TNS), en nordisk vinleverandør, der blev grundlagt i Norge i 2004, og som samarbejder tæt med en række vinproducenter på at skræddersy vine til nordiske præferencer. TNS udvikler mærker/brands baseret på forbrugerindsigt.
    TNS har været den hurtigst voksende leverandør af vin til det norske marked i løbet af de sidste fem år og har nu også selskaber i Sverige og Danmark. Og det er hos firmaets danske selskab, man finder Thomas Soon Petersen. Her har han ansvaret for salg og marketing, der hovedsagligt er målrettet dagligvarehandelen. Derudover er han også involveret i indkøb og kontakt med vinproducenterne rundt om i verden.
    I 2016 tog sideløbende med sit daglige job en uddannelse som sommelier hos Vinakademiet.
    Fritiden bruges sammen med vennerne og familien, der omfatter hustruen Rikke og deres to piger, Clara og Anna, på henholdsvis 7 og 4 år.
    En del fitness bliver det også til, og så holder Thomas Soon Petersen af at rejse verden tynd. Et af hans absolut favoritrejsemål er Italien, hvor ferien med familien ofte går til. Her får han ud over dejligt vejr også mulighed for at nyde en af sine store lidenskaber, som er god vin og mad.
    Adresse: Trans Nordic Selection, tlf.: 61 37 17 33, tsp@transnordic.com, denmark@transnordic.com, www.transnordic.com. (Opdateret 2016).